3 belangrijke redenen om een makelaar Veenendaal in te schakelen

Huiseigenaren die overwegen hun huis te verkopen, krijgen te maken met een aantal belangrijke vragen. Een van hen is meestal: Waarom zou ik een makelaar inhuren om mijn eigendom op de markt te brengen? Als je je huis voor de best mogelijke prijs wilt verkopen, moet je deze taak zeker niet aan het toeval overlaten. Maar juist aan een deskundige die weet hoe hij de waarde van je woning kan inschatten. In dit blog 3 belangrijke redenen waarom het inhuren van een makelaar de manier is om je huis te verkopen.

1. Persoonlijk overleg

Een woning succesvol verkopen betekent voor de eigenaar zo snel mogelijk een geschikte koper vinden en een zo hoog mogelijke verkoopprijs bereiken. In een individueel gesprek zal de vastgoedmakelaar ingaan op de bijzondere kenmerken van het onroerend goed en je bijstaan met vakbekwaamheid en ervaring. Bekwame makelaars beschikken over een uitgebreide vastgoed- en marketingkennis om je vanaf het eerste contact een goed beeld te geven van je wensen en ideeën.

2. Realistische schatting van de aankoopprijs

De emotionele gehechtheid van een huiseigenaar maakt het hem of haar vaak moeilijk om de verkoopprijs van een woning objectief in te kunnen schatten. Zelfs online taxatie-instrumenten geven meestal slechts een benaderende indicatie. Voor een realistische en gefundeerde waardebepaling is het advies van een makelaar dus onvervangbaar. Bij een professional is ook dit in de beste handen. Je krijgt een persoonlijk persoonlijk advies door een van de ervaren vastgoeddeskundigen van het makelaarskantoor. Dit alles gebeurt nog voordat er op basis van een gedegen markt- en doelgroepanalyse het reële koopprijspotentieel van de woning goed wordt bepaalt. Het gaat tenslotte om niets minder dan het vinden van de juiste koper voor je huis. En het bereiken van de best mogelijke prijs voor de woning.

3. Exclusieve marketing

Een gekwalificeerd exclusief contract met een makelaar geeft verkopers een beslissend voordeel bij de marketing van hun eigendom. Dit omvat onder meer een individueel marketingconcept. Maar ook optimale plaatsing op alle relevante reclamekanalen. Daarnaast zal regelmatig het succes van de maatregelen gemeten worden. Na ontvangst en coördinatie van alle relevante informatie en verkoopactiviteiten, worden de desbetreffende gegevens en feiten eerst op schrift gesteld. Vanaf dat moment profiteer je van een marketingconcept dat precies op jouw onroerend goed is afgestemd – tot aan de succesvolle afsluiting van het contract.